BDS Sınavında 3 Türkiye 1.si Varto'dan çıktı !

70 ilde 110 bin öğrencinin katılımıyda düzenlenen Başarı Deneme Sınavı'nın birincileri Varto'dan çıktı. Varto'yu gururlandıran 3 öğrenci sınavda sorulan tüm sorulara doğru yanıt vererek 500 tam puan kazandı.
Muş'un Varto ilçesinde BDS'de 500 tam puan alan 3 öğrenciden biri olan Eda Aktaş, maddi imkansızlıklara rağmen elde ettiği başarının mutlululuğunu yaşıyor

Muş’un Varto ilçesinde 3 öğrenci, Milli Eğitim Bakanlığının anlaşmalı olduğu yayınevi tarafından yapılan Başarı Değerlendirme Sınavı’nda (BDS) 500 tam puan alma başarısını gösterdi.

Varto Merkez Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) öğrencisi Eda Aktaş ile Atatürk İlköğretim Okulu öğrencileri Furkan Karataş ve Yusuf Atalay, Analiz Yayınlarınca yapılan, 70 ilden 110 bin öğrencinin katıldığı ilköğretim 3. sınıflar BDS’de matematik, Türkçe ve hayat bilgisi alanlarında 60 sorunun tamamını doğru yanıtlayarak 500 tam puan aldı.

BDS’de tam puan alan öğrencilerden Eda Aktaş, ailesinin yaşadığı Erdoğan köyüne bağlı Yuvalı mezrasında AA muhabirine yaptığı açıklamada, kısıtlı imkanlarına rağmen sınavda başarılı olmanın mutluluğunu yaşadığını söyledi.

Eğitimi konusunda ailesinin kendisine büyük destek verdiğini ifade eden Aktaş, "Ailemin kısıtlı imkanlarına rağmen bana verdikleri emeği boşa çıkarmamak için derslerime çok çalışarak bu başarıyı elde ettim. Sınavla ilgili öğretmenimiz çalışmamız konusunda bizi uyarmıştı. Ben de tüm zamanlarımı çalışarak geçirdim. Sınav olduğu zaman da hiç heyecanlanmadım ve tüm soruları çözdüm" diye konuştu.

Annesi ile babasının okuryazar olmadığını belirten Aktaş, "Annem babam köyde okul olmadığı için okuyamamış ama benim okumamı çok istiyorlar. 10 kardeşiz, 3 ağabeyim üniversitede okuyor. Ben de onları örnek alıyorum, onlar gibi okuyup üniversiteye gitmek istiyorum. Çok çalışıp doktor olacağım" dedi.

"BU BAŞARI BİZE BAYRAM HAVASI YAŞATTI"
Eda Aktaş’ın babası Tacettin Aktaş (53) da 10 çocuğu olduğunu, onların eğitimi için tüm imkanlarını seferber ettiğini söyledi.

Çocuklarından 3’ünün üniversitede okuduğunu, 3 çocuğunun da çeşitli okullarda eğitimine devam ettiğini kaydeden Aktaş, şöyle konuştu:

"Bizim dönemimizde köyümüzde okul olmadığı için ne ben ne de eşim okumadık. Halen cahil olmanın sıkıntısını yaşıyoruz. Bu sebeple çocuklarımı okutmak için tüm olanaklarımı kullandım ve kullanmaya devam ediyorum. Çiftçilik yaparak ailemin geçimini sağlamaya çalışıyorum. Maddi olanaklarım yetersiz ama çocuklarımın okuması için gerekirse üzerimdeki yorganımı satarım. Eda iki arkadaşı ile birlikte girdikleri başarı sınavında Türkiye birincisi olmuş. Bu başarı bize bayram havası yaşattı."

BDS’de tam puan alan öğrencilerden Varto Atatürk İlköğretim Okulu 3-A sınıfı öğrencisi Furkan Karataş da sınavda başarılı olmanın mutluluğunu yaşıyor.

Derslerine öğretmenlerinin düzenlediği kurslar ve planlar doğrultusunda çalıştığını söyleyen Karataş, "Takıldığım konuları ablama sorarak telafi ettim. Öğretmenimi dikkatle dinliyorum. Bol bol kitap okuyor, test çözüyorum. Sınavda 500 puan aldığım için çok mutluyum. Diğer arkadaşlarım oyun oynarken ben sürekli evde ablamla kitap okuyor ve ders çalışıyorum. Hedefim bundan sonraki sınavlarda da başarılı olmak ve okuyup iyi bir öğretmen olmak" diye konuştu.

Furkan Karataş ile aynı sınıfta okuyan ve BDS Türkiye birinciliğini paylaşan Yusuf Atalay da başarısını planlı ve düzenli çalışmaya borçlu olduğunu söyledi.

Derslerinde başarılı olması için ailesinin de kendisine destek verdiğini kaydeden Atalay, "Her yanlışımda annem, babam ve ağabeyim beni muhakkak uyarıyor. Öğretmenimin katkısı tabii çok daha fazla. Ailemin ve öğretmenimin katkıları sonucu girdiğim sınavda birinci oldum. Büyüyünce doktor olmak istiyorum" dedi.

Varto Milli Eğitim Müdürü Fevzi Aktaş da Vartolu öğrencilerin başarısıyla gurur duyduklarını, bu başarının ilçedeki tüm öğrencileri motive edeceğine inandığını ifade etti.

Varto Merkez YİBO Müdürü Mehmet Sever ise bu başarının Varto gibi bir ilçeden de Türkiye birincileri çıkabileceğinin göstergesi olduğunu belirterek, "Çok mutluyuz. Öğretmen ve öğrencilerimizin başarılarının devamını dilerim" diye konuştu.

Haberin Videosu:

http://www.gggmedya.com/v626-bdsnin-birincisi-vartodan-cikti.html

Kaynak: (aa)


Biz de Vartonun Çığlığı Vartositesi.com olarak başta YİBO' nun sınıf öğretmenlerinden  Dilek KOÇ 'u sonrasında ise emeği geçen destek sunan tüm eğitim emekçilerini ve öğrencilerimizi yalnız bırakmayan aileleri ve elbetteki bu başarının en büyük mimarı olan öğrencilerimizi tek tek kutluyor bu mutluluğu yaşattıkları için teşekkür ediyoruz.

Labels

vartohaber (12) varto (8) Eğitim (6) 6.koğ festivali varto (5) Varto Belediyesi (5) alevi (4) 12 eylül (3) Badan köyü (3) Ferhat Sidar BİNGÖL Kalp nakli (3) Haber (3) RADYO GIMGIM Futbol (3) dersim (3) istanbul vartolular gecesi (3) izmir varto der (3) varto vakfı varto haber (3) Barış (2) Kesk Disk Türk iş miting kriz (2) Kocaeli (2) Muş Valisi (2) Varto seçimler oy oranları DTP AKP CHP (2) Vartoder (2) asker (2) barış grubu (2) dersimin kayip kizlari (2) iki dil bir bavul özgür doğan (2) kardeşlik (2) kültür sanat (2) organ bağışı (2) radyo gımgım (2) referandum (2) trt6 trt şeş (2) türkiye 1.si (2) varto belediye başkanlık seçim (2) varto yüksek okulu (2) xamurpet gölü hamurpet turizme açılıyor (2) Üniversite (2) çaylar (2) - (1) 1 kasım kampanyası soyguna hayır sabite hayır (1) 7.VARTO koğ festivali (1) 7.koğ festivali (1) Alpaslan Üniversitesi (1) Anadolu (1) Anayasa Mahkemesi (1) Bingöl (1) Daimi (1) Demokratik acilim (1) Deniz (1) Dersim Katliamı (1) Dtp (1) Ekin TV (1) Ernesto che guevara (1) Eşrefoğlu (1) Fırat Güneş (1) Gazi Katliamı (1) Gola Kesqe (1) Gülşen Değer (1) Hadise eurovision Düm tek tek (1) Halepçe katliamı (1) Haydar selçuk (1) KOMA GIMGIM (1) Kayıp Şarkılar (1) Kemal soyer (1) Luwi (1) Maraş Katliamının 30.yılı (1) Mehmet Yıldız (1) Miting (1) N (1) Newroz (1) Nurhayat Sağlam (1) Polemik (1) Röpörtaj şahturna (1) Sakina Teyna (1) Siya Korta (1) Sofyan köyü varto (1) TEKEL direnisi (1) Tarih (1) Tural (1) Turk Telekom (1) Varto Belediyesi seçimleri (1) Varto Vakfı (1) Varto Üniversite (1) Vartosanat (1) Yılanlı köyü inali (1) arkeoloji (1) bana iyi bak general (1) barajlara hayır (1) bds (1) berfin (1) berlin varto der (1) beşiktaş (1) bjk (1) boykot (1) civarkan (1) darbe (1) demir çelik (1) deprem (1) dersimspor (1) devrimden sonra (1) din (1) dünya sampiyonu (1) ege (1) elektrik (1) evet (1) festival (1) futbol (1) gazete (1) general (1) gestemerde (1) hawtemal (1) hayri bingöl (1) hayır (1) hızır çeşmesi (1) ihsan yüce üzerine (1) izmir varto gecesi (1) kadim tan vartolu emekçi (1) kapatma davasi (1) kartaldere (1) kayak (1) keranlıx dayanışma gecesi (1) kora (1) kox festivali 2010 (1) kurtçe tv (1) lazonya (1) luvi (1) munzur (1) mus rekabet lisesi (1) mutlu haner (1) nazım uzunboylu (1) nilufer akbal trt 6 (1) omcalı (1) orhan yılmazkaya (1) raqasan varto dayanısma gecesi (1) raqasanlı öğrenciler (1) savaş (1) sel savaş (1) selma kociva (1) sevda (1) seçim- (1) sibel akdağ varto (1) silikozis kot isçileri (1) sivas anması 2 temmuz 2009 (1) sofya doğanca köyü (1) sonuçlar (1) sınav (1) sırrı sakık (1) taraf (1) tatan (1) teknedüzü (1) trafik kazası (1) tunceli (1) türkü (1) tıp (1) varto EML (1) varto depremi (1) varto kaymakamlığı (1) vartoda üniversite kuruluyor (1) vartolu (1) vartolular derneği varto-der (1) vartolular gecesi (1) vartositesi (1) vartoya üniversite (1) vicdani red (1) yar belli degil özgür demirhan (1) yazar (1) zazaca zazaki dil kampanyası (1) Önder Özdemir (1) çayçatı köyü gundemiran eğitim anaokulu usta öğretici başarı (1) çevre (1) öykü (1) özellestirme (1) Şervan Taş (1) Şirinler 50 yıldır komünizmi anlatıyor (1)